15. podcast o výzvách před Janem Žižkou v českém RPG
Také o SWTOR, dárcích, slevách či krokodýlovi ve vaně.
U patnáctého podcastu českého Eurogameru a zároveň prvního podcastu v novém roce 2012 jsme se sešli v početné sestavě pěti lidí: Honza Doskočil, Michal Jonáš, Martin Frey, Aleš Harazim a Adam Homola. A hned na samotný začátek jsme prozradili změnu v podcastování, k níž nás vedly i výsledky ankety. Namísto podcastu jednou za delší dobu si letos nový díl poslechnete pravidelně každý týden. Nebude to macek, nýbrž zhruba hodinový nebo kratší podcast. Co samozřejmě zůstává, je uvolněná, přirozeně se rozvíjející debata bez striktního moderování, jako když se skupina přátel potká u piva.
"Nemůžu toho společníka poslat, aby mi v lese xpéčkoval? Já budu zatím sedět v kantýně a ten blbec bude běhat po lese."
Po tomto oznámení už ale přešla řeč na první téma a to byly ozvěny Vánoc a svátků (02:20). Dostali členové redakce nějaké herní dárky? A odolali jsme extrémním slevám na Steamu? Aleš také odhalil úplatek od Sony - prsten z Uncharted a Michal s Honzou zase mikinu Assassin's Creed. Řeč dojde ale i na Kinect, Bastion, křupnutá CDčka a v neposlední řadě také na němého sluhu a krokodýla koupajícího se ve vaně.
"Já to chápu tak, že ji prostě dal sto mega - a hraj si... Vono by bylo dobrý, kdyby Bakala nasypal prachy tady do celýho českýho herního byznysu, něco dal třeba nám, něco dal třeba BIčku..."
Následuje jedno ze dvou hlavních témat podcastu a velká událost na české vývojářské scéně (14:34). Probrali jsme všechny výzvy, které před RPG s Janem Žižkou stojí - financování od pana Bakaly, zatím malý tým, sehnání prototypů nových konzolí, manažerské schopnosti nebo zda vůbec na Západě dokáže prorazit lokální husitská tématika?
"Voda teče dolů, pára teče nahoru."
Z lokální české tvorby ale zpátky ke světovému fenoménu a jedné z největších MMORPG her pod sluncem, Star Wars: The Old Republic (29:19). Martin s Alešem v něm odehráli desítky hodin a podělili se o své další zážitky. Ty jsou převážně pozitivní, například dabing, rovnocenné linky za dobro i za zlo atd. Adama pak nejvíc zajímalo, jestli hra opravdu působí tak prázdně i v reálu, nebo jen z videí, prý kvůli nadměrnému instancování. A jak je to s těmi úkoly, kdy máte "zabít deset prasat"?
"Volal jsem do Českých drah, jestli nepřibírají strojvůdce, a řekl jsem jim, že mám tři roky nahráno na Train Simulatoru."
Podcast pak končí tradiční rubrikou líbí/nelíbí (42:39). Dojde na ukládání do cloudu v novém dashboardu pro Xbox 360, Train Simulator a jeho početná DLC, nepovedený Director's Cut Broken Swordu, falešné povánoční slevy na domácím trhu, prodejní úspěch Bastionu, oldschool adventuru Gemini Rue, ESA a SOPA, podobnost Kuby s Just Cause, Silvestr v centru Prahy a jiná, už uvolněnější témata.
Příští 16. podcast EG vás čeká už příští víkend. Sledovat nás a posílat dotazy můžete na Google Plus, Twitteru, či na Facebooku.