12 a 5 minut z Biomutant vypadá náramně
V čem je jiný než ostatní hry.
Až odezní současná mánie okolo Resident Evil, příští velkou hrou bude koncem měsíce Biomutant. Tou dobou zase budou na Google růst grafy vyhledávání pro recenze či průměr na Metacritic (přesně jako tomu bylo nedávno u Returnal na PS5).
Je to totiž obrovská neznámá - jak nová značka, tak prvotina nového studia chystaná čtyři roky. Mohlo to být něco zajímavého, nové uchopení otevřeného světa, i totální průšvih.
Zatím dosud nejvíce vypovídající pohled na Biomutant poskytují dvanáctiminutové video z hraní od Game Informeru i pětiminutové finální preview od GameSpotu. Obě vypadají opravdu výborně:
Uvidíte tam zejména velmi plynulé boje, které jsou specifické tím, že se rozostří pozadí okolního herního světa (efekt depth of field), skoro jako nějaká bojovka ve 3D aréně (místy probíhá ve zpomaleném režimu). Zvířecí hrdina disponuje mnoha vychytávkami z kruhového menu (přepínání výbavy je svižné), speciálními útoky, komby, extra schopnostmi atd, potud to má být nečekaně komplexní RPG.
Herní svět je rozdělen do sedmi odlišných prostředí, která jsou zvláštní specifickými, v žánru ne tak často použitými barvami a akcentováním růžové. Nutno říct, že prostředí i barvy působí moc hezky. Z vyšších míst jako skály se lze přenést dolu za pomoci rogala (nahoru se naopak leze po stěně z trochu jiného pohledu kamery jak v nějaké plošinovce), na vodě lze jezdit ve člunu, jindy osedláte zvíře či těžce ozbrojeného mecha a zdemolujete vesnici. Zavítáte i do kanalizace, dungeonů či jeskyní.
Tu a tam jsou občas nějaké cutscény či NPC postavy k pokecu pro odvyprávění prý nečekaně solidního příběhu. Hráč si může udělat spojence z vícero různých kmenů (dle toho se pak dál odvíjí příběh) a nechybí ani propracovaný systém výroby vlastních předmětů, navíc si můžete připravit několik sad výbavy a jednoduše je měnit, což ušetří čas v menu.
Níže ještě pohled na editor postavy: