10 minut E3 dema Dragon Age: Inquisition
Alfa za zavřenými dveřmi + obrázky.
Krátce poté, co tu ráno bylo video ze Zaklínače 3, předvedl kreativní ředitel Mike Laidlaw obsahově velmi podobné a rovněž dlouhé E3 demo z alfaverze RPG Dragon Age: Inquisition. I tady se jezdí na koni otevřenou přírodou s hustou vegetací, která je sice pěkná, leč vizuálně na Poláky nemá, jak je patrné zejména z tváří postav či zpracování stromů. Může to souviset s již tříletou prací BioWare nebo nutností brát ohledy na staré konzole?
"Krajina, kterou tu vidíte, má rozlohu větší než předešlé díly dohromady," říká tvůrce, když se z kopce rozlíží v přiblíženém pohledu po čtyřech shardech v údolí s vycházejícím kouřem. Oddálení kamery do isometrické už bude možné na všech platformách, nejen na PC jako minule. Společně s přepínáním mezi postavami i zapauzováním prý umožňuje taktické vedení bitev a efektivní týmovou spolupráci, kolem níž se celé Inquisition točí. Sesílání kouzel má probíhat rychleji a vše pružněji reagovat na vaše pokyny.
Hrdina se v E3 demu probíjí do vesnice a má za úkol obnovit v oblasti klid. Systém hry dynamicky umísťuje ostatní postavy do herního světa v závislosti na vašich činech, takže pokud ještě probíhá hodně bojů s Templáři, narazíte tam i na hodně nepřátel. "Při souboji s drakem můžete nově mířit na jeho jednotlivé údy a pak bude reagovat odlišně, když má např. zraněnou nohu," vysvětluje Laidlaw. Účinně se jeví kouzlo, které draka zpomalí, ale spotřebovává nový zdroj s názvem Focus, který vzniká z týmové spolupráce a musí se s ním nakládat strategicky.
Druhá polovina E3 dema se odehrává v noci na hradě Redclffe, když je obloha prošpikovaná narušeními atmosféry, což trochu připomíná polární záři, a démoni vnikají do herního světa přes červené skály v prostředí, čemuž se pokusíte zabránit. Tahle pasáž je mnohem akčnější a dojde i na cutscénu s ženskou inkvizitorkou a rozhovorem s nabídkou odpovědí.
Ještě záznam z vysílání na Twitchi s jiným komentářem k demu: