10 let staré Far Cry 2 bylo v řadě věcí propracovanější než Far Cry 5
Dokazuje to například šíření požáru.
Pamatujete ještě na Afriku? 10 let starý díl Far Cry 2, který všechny dostal na kolena realistickým šíření požáru savanou podle směru foukání větru, než ze stromů zbyly jen pahýly?
Tak vězte, že v mnoha věcech byl kupodivu propracovanější než aktuální díl Far Cry 5 (Alza.cz), který je mohutně orodován za báječnou prodejnost.
Dokazuje to fanouškovské srovnání (PC verzí na maximální detaily), které ani ne za den viděl už milion diváků.
Vždy je tam nejprve FC5 a pak následují záběry z FC2, kde bylo to samé řešeno lépe - například šlo prostřelit některé materiály (dřevo) a zabít nepřátele za nimi, což už teď nejde.
Zatímco Far Cry 2 kladlo důraz na drobné detaily, v nynější pětce už bohužel chybí, přestože má k dispozici mnohem výkonnější hardware než kdysi. Obě hry přitom běží na různých verzích Dunia enginu, což je UbiSoftem modifikovaný původní CryEngine od Cryteku.
Ano, lze namítnout, že jde o designérský záměr: požár se přeci jen ve vyprahlé a padesátistupňovým vedrem zmítané Africe (dáte ruku ven z auta a je to jako foukání horkého fenu) šíří mnohem snáz než v americké Montaně, kde vždy shoří jen pár stromů a okolních keřů, načež požár ustane, protože se prostě nemá kam šířit dál (tráva je vlhká, jak vysvětlovali autoři, nebo jsou poblíž jen skály a holá půda).
Ale co třeba ty jiné drobnosti, jako že jiskry od střelby bazukou nečekaně zapálí místo za vámi? Reakce postřelených nepřátel, kteří se ve FC2 svalili přesně dle toho, kam je zasáhnete (lepší fyzika), nebo ještě vytáhli z kapsy revolver ve snaze o odplatu? A co takové keře či stromky, kterými teď ve FC5 proste jen projdete, zatímco ve FC2 jste tím ohnuli jejich větve? Dokonce tam šlo i ustřelit jejich velké listy, což FC5 nebere v potaz vůbec.