Ochrana UbiSoftu NENÍ prolomena
Piráti zatím prohrávají, když skončí v tutoriálu.
Možná jste ty zaručené zprávy zaslechli i vy. Od včerejšího večera se internetem šíří různé zvěsti, že kontroverzní nová protipirátská ochrana UbiSoftu měla být prolomena hned v den vydání první hry, která ji obsahuje.
Kotaku a další servery reportují konkrétně o ponorkovém simulátoru Silent Hunter 5, který údajně měl být zbaven kritizované povinnosti být pro hraní singleplayeru neustále připojen k internetu. V "ošetřené" verzi prý má stačit jen použít upravený .exe soubor a hrát - bez otravné nutnosti být stále online, bez pouštění aplikace UbiSoft Launcher a bez registrace uživatele na službě UbiSoftu.
Tyto zprávy se však nezakládají na pravdě. Jak zjistil Eurogamer.cz od lokálního zástupce UbiSoftu, nová ochrana ZATÍM prolomena nebyla. Všem zájemcům o hraní titulu Silent Hunter 5 nezbývá, než si ho koupit např. na Steamu nebo vyčkat, než u nás vyjde česká verze.
"Hra se sice dá spustit, projít si tutoriál, ale pak už nedostanete první úkol a maximálně si jen tak můžete plavat beze smyslu v moři," vysvětlil nám dosud skrytý trik ochrany v Silent Hunteru 5 zástupce UbiSoftu. Má to být důkaz, že hra se bez permanentního internetového připojení, resp. ověřování na oficiálních serverech neobejde.
Zdá se proto, že nová protipirátská ochrana UbiSoftu je mnohem důmyslnější, než se předem čekalo. Hra Silent Hunter 5 si pravděpodobně průběžně "sahá" na servery UbiSoftu pro jednotlivé herní mise (nejen tu první) před jejich zahájením. Jinak se nedají začít hrát. A hra bez misí nebo jiné herní náplně, ta je k ničemu.
Podobné to je prozatím s PC verzí akční adventury Assassin's Creed II. Tu mohou zloději hrát pouze zhruba úvodní dvě minuty v tutoriálu, ale jakmile vlezou do Animu, objeví se tzv. "bílá smrt" a konec. Opět, i zde platí, že uchazeči o AC2 (včerejší recenze) jsou odkázáni na návštěvu některého herního obchodu, aby si tento titul vloni získávající známky 10/10 a nabízející desítky hodin zábavy, pořidili legální cestou v české verzi. Originální AC2 PC půjde aktivovat a hrát od dnešního večera.
UbiSoft dnes v poledne na Twitteru oficiálně varoval: "Kdokoli si stáhne a zkusí hrát cracklou verzi Assassin's Creed II a Silent Hunter 5, rychle zjistí, že jeho verze není kompletní." Je to tak, tyto podoby hry jsou momentálně jen slabým odvarem i běžného dema. Jejich stahování se jeví jako pouhá ztráta času i plýtvání trafficu.
Aby výrobce umlčel kritiky principu fungování jeho nové ochrany, vypustil dnes také první patch pro Assassin's Creed II na PC. Jeho největším přínosem je, že hraní bude po výpadku připojení na autorizační servery UbiSoftu pokračovat přesně z místa, kde jste se nacházeli, když vám intenet spadl. Smetl tak ze stolu argument odpůrců ochrany, kteří dříve namítali, že nechtějí opakovat tytéž pasáže kvůli výpadku spojení. Vedle toho patch přidává podporu technologie ATI Eyefinity a řeší výkon na vícejádrových procesorech nebo grafická nastavení při změně karty nebo monitoru.
V bitvě mezi piráty a UbiSoftem tedy zatím vítězí druhá strana, aspoň v době psaní tohoto článku. A vypadá to, že funkční pirátské verze těchto her asi hned tak nebudou. Někdo by je totiž musel kompletně dohrát, aby otestoval možnost hrát všechny mise a funkčnost všech herních vlastností. Nebo by eventuálně musel vytvořit emulátor oficiálních serverů, což jistě nějakou dobu potrvá. Obejití první hry se StarForce kdysi trvalo asi třičtvrtě roku. Průběh této bitvy budeme nadále sledovat. Aspoň už konečně víme, proč měl Assassin's Creed II na PC čtyřměsíční zpoždění za konzolovou verzí...