Crysis 2 uniklo k pirátům
EA varují před mylnými závěry.
Stalo se to samé co svého času s Half-Life 2, Halo 3 nebo třeba Assassin's Creed. Na internet předčasně, dlouhých 49 dnů před vydáním unikla hra Crysis 2. Oznámil to v noci na dnešek na oficiální stránce přímo distributor Electronic Arts, který je prý touto novinkou hluboce zklamán.
"Crytek byl upozorněn, že raná, nekompletní a nedokončená verze Crysis 2 se objevila na torrentových stránkách. Vyzýváme fanoušky k podpoře hry a tvůrčího týmu, ať si počkají a zakoupí finální, vyladěnou hru, která bude v obchodech od 22. března." Autoři hry zdůraznili, že Crysis 2 je stále ještě ve vývoji. "Pirátství pokračuje v poškozování trhu s krabicovými PC hrami i vývojářskou komunitu," končí blogový příspěvek na homepage.
EA a Cryteku tento únik neškodí pouze tím, že hráči si nyní mohou Crysis 2 bezplatně stáhnout. Mnohem horší hrozbu pro ně představuje dělání mylných úsudků na základě této nedodělané verze. Ta totiž údajně umožňuje hrát pouze přes DirectX 9 renderer a se středními detaily. Oproti tomu ve finální verzi půjde standardně zapnout hezčí grafiku přes DirectX10 a DirectX11. Kvůli betě tak vzniká špatný obrázek a na základě zkušenosti jen s DX9 řada lidí Crysis 2 haní, že prý vizuální kvalita dle nich měla být zhoršena kvůli konzolím nebo šíří další podobné nesmysly.
Uniklá verze má mít kolem 10 GB a vyžadovat 3 GB paměti ke spuštění. Podle zpráv z diskusních fór nabízí všechny singleplayerové mise i multiplayer (včetně serveru). Občas prý v betě haprují texty nebo dochází k zásekům/padáním hry a také k trhání in-game videí. Piráti ale hlásí, že hra má být lépe optimalizovaná než první díl Crysis a že v ní jsou ovladatelná vozidla se střílnou. Komu udělala největší radost, jsou hračičkové, kteří mohou experimentovat s různými nastaveními konfiguračních souborů, testovacími mapami nebo přiloženými editačními nástroji.
Nejlepší odpovědí EA na celou kauzu by bylo urychlené vypuštění slíbeného PC dema Crysis 2, které by reprezentovalo kvality finální hry a dalo zapomenout na celý tento obrovský průšvih s únikem. Crytek má zkrátka velkou smůlu: u prvního dílu doplatil na přemrštěné HW nároky a u dvojky zas na nezodpovědnost někoho ze zaměstnanců.
Někteří diskutující se také podivují nad tím, proč EA o uniknutí Crysis 2 vůbec takto mluví, protože jinak by se část veřejnosti o úniku nemusela vůbec dozvědět. Tuto strategii v takových případech volí většina ostatních výrobců, ale zde to už zřejmě překročilo rozumnou mez a EA vyhodnotili, že důležitější pro ně aktuálně je varovat o nedokončenosti zpirátěné verze. Takto jsou však z oficiálních míst nepřímo motivováni k jejímu sehnání a vyzkoušení. Jak známo, člověk je od přírody tvor zvídavý a nic nechutná více než zakázané ovoce - zvlášť když je net plný krásných screenshotů z bety a když momentálně neexistuje legální způsob k vyzkoušení této očekávané akce (multiplayerové demo Crysis 2 pro Xbox 360 už hrát nelze, bylo dostupné jen do minulého pátku).
Paradoxem situace je, že EA právě přijali speciální bezpečnostní opatření v souvislosti s jinou svou hrou Bulletstorm, kterou před vydáním výjimečně neposkytnou ani novinářům pro recenze (týká se všech médií i ve světě, včetně 11 evropských poboček Eurogameru).