Skip to main content

EA se extrémně dařilo, NFS se vrací do ročního cyklu

Všechny události z finanční konference.

V posledním čtvrtletí kalendářního roku 2014, tedy od 1. října do 31. prosince, byli Electronic Arts velmi úspěšní. Tržby jim meziročně stouply o třetinu, výrazně více než firma dopředu odhadovala. Dřívější ztráta se zase přeměnila v zisk a většina ukazatelů indikuje oproti minulým Vánocům značný růst - ať už jde o výnosy ze sportovních služeb typu Ultimate Team na velkých platformách (o 82%!), o mobilní sportovní hry (o 45% více uživatelů) či počet aktivních uživatelů na mobilech (průměrně 160 milionů měsíčně). Firma se sama celosvětově považuje za vydavatele číslo jedna na PS4/X1, tedy platformách, které jim zařídily zdaleka největší tržby (ty z PC meziročně stagnovaly). Digitálním verzím her prvně za posledních 12 měsíců povedlo převálcovat krabicovky většinou tržeb.

EA za vše vděčí nemalou měrou i RPG Dragon Age: Inqusition, které dnes prohlásili za "nejúspěšnější start v historii BioWare". O počet prodaných kusů se nepodělili, jen že nasbíralo 200 ocenění pro nejlepší hru roku a že u singleplayerové kampaně hráči strávili dohromady 113 milionů hodin.

Dalšími přispěvovali se prý stali FIFA 15, NHL 15, Madden NFL 15, EA Sports UFC, Titanfall Battlefield 4 a FIFA 14. Zvláštní je, že opět úplně chybí jakákoli zmínka o The Sims 4, což už dává pádný důvod k nazvání je komerčním zklamáním. Oproti nim hodně frčelo mobilní F2P SimCity BuildIt, celkem už s 22 miliony downloadů, což naznačuje příští směr u Maxisu i na PC.

A co EA plánují dál? Oznámili, že letos mezi říjnem a prosincem vyjde po pauze nový díl závodní série Need for Speed, který prý "už nyní vypadá báječně", a série se tak vrátí do pravidelné roční rotace.

Star Wars Battlefront byl znovu potvrzen na souběžné uvedení s filmem, tedy někdy na přelomu listopadu a prosince. A pro příští regulérní Battlefieled stále platí, že nebude venku dříve než o Vánocích 2016.

EA jinak odložili nový golf PGA Tour, už bez Tiger Woodse v názvu, z března na 2. čtvrtletí, stejně jako první větší datadisk pro The Sims 4. O Shadow Realms, údajně radikálně předělávaných v BioWare žádná věta nepadla, ani o Mass Effect 4 - obě hry každopádně v release-listu na příští fiskál firmy končící březnem 2016 absentují.

A co nové trendy? "V budoucnu bude čím dál větší část našich hráčů očekávat tzv. free-to-start tituly, tedy zkušební verze her na určitou dobu. Aktivně hledáme způsoby, jak tyto zážitky hráčům na konzolích a nejen na nich nabídnout," řekl šéf EA Andrew Wilson. S odkazem na film, TV či hudbu, kde prý také existují zkušební období a přivádějí k službám nové posluchače a diváky. A jakmile zkušební doba skončí, pak může následovat buď placený download plné hry, mikrotransakce ve F2P nebo přihlášení se k službě typu EA Access, které se prý daří stále dobře.

Audit trhu od NPD je podle EA čím dál více nevypovídající, v čemž se shodují s Activision. Co se týče starých konzolí PS3/X360, Peter Moore je vychválil, že navzdory devátému roku na trhu se pořád slušně drží. Představují prý pro ně stále zajímavé příležitosti, když díky nízké ceně přivádějí k hrám úplně nové lidi a u nich je vysoká pravděpodobnost, že sáhnou právě po FIFA či NFS. Jestli ale budou EA podporovat oldgen i letos na podzim paralelními verzemi pro PS3/X360, to už přímo neřekli.

Read this next