Zaklínač 3 a Windows 8, DirectX 11.2 a PhysX 3.0
Vydání je prý ještě hodně daleko.
CD Projekt sice spolupracuje s Microsoftem, který ho jako jediné z Východu pozval na E3 konferenci, což zařídilo ohromné zviditelnění hry, ale naštěstí ne tolik, aby to někoho omezovalo, což je jedině dobře.
Zaklínač 3 nebude vyžadovat Windows 8 ani rozhraní DirectX 11.2. "Hra na tomto systému i s aktualizací 8.1 běží v pohodě, ale neuvažujeme o tom, že bychom použili jakékoli DX 11.1 či 11.2 funkce. Je pro nás důležité udržet požadavky na minimální úrovni, ale zároveň využijeme všechny prvky, co nám jsou dostupné," odpověděli vedoucí programátoři v dost odborném interview pro DSOGaming.
Spolupracují prý s Nvidií na optimalizaci nových PhysX efektů i na vizuální hostině, ale ta nedávno ukázaná technologie pro zpracování kožešiny je prý teprve v rané fázi. Nechtějí tedy ani zatím spekulovat o tom, procesory s kolika jádry naplno zaměstnají. Jestli bude hra nějak vyšperkovaná i na hardware od AMD, o tom zatím nic neřekli.
"Jelikož jsme ještě hodně daleko od vydání, věřím, že se podaří dosáhnout uspokojivého výkonu všech efektů," dodal Balazs Torok z CD Projektu, čímž vlastně potvrdil, že Zaklínač 3 nevyjde dříve než na podzim příštího roku, což se dopředu předpokládalo.
Největší starosti jim prý momentálně dělá efekt global illumination, protože má být obtížné najít řešení, které by šlapalo na všech cílových platformách (PC, PS4, Xbox One). Raději ho proto odložili do šuplíku a věnují se nyní jiným grafickým vychytávkám pro hezké nasvícení a stínování, které budou snáze implementovány, což se týká i experimentů s adaptivní teselací.