Take 2: Něco k Mafia 3 asi uslyšíte v příštích měsících
Patří mezi jejich klíčové série a bude i nový Red Dead.
Poprvé od naší loňské zprávy o cílení hry na PS4/X720 se Take 2 oficiálně, byť nepřímo vyjádřili k pokračování české série Mafia. Stalo se tak tento týden na konferenci Wedbush Transformational Technologies, kde vystoupil provozní ředitel vydavatele Karl Slatoff.
"Máme ve vývoji celou řadu ještě neohlášených titulů, o nichž od nás něco uslyšíte v budoucích měsících," pronesl tam zástupce Take 2 a zaznamenal to GameSpot.
Co přesně v tomto horizontu několika měsíců hodlají oznámit, zatím nekonkretizoval, ale nazval Mafii za jednu z pěti klíčových sérií, které jsou pro Take 2 momentálně důležité. Společně s Red Dead, Borderlands, L.A. Noire a Max Payne.
Vzhledem k tomu, že nové díly z posledních tří jmenovaných značek vyšly poměrně nedávno, je pravděpodobné, že tím blížícím se oznámením asi myslel především nějakého nástupce westernu Red Dead Redemption od Rockstaru a spekulovaný třetí díl Mafia od domácích 2K Czech. Například BioShock, Civilizaci, Midnight Club, Duke Nukem nebo sporty v této souvislosti vůbec nejmenoval, čili jejich další díly nejsou na pořadu dne.
Prohlášení ředitele Take 2 je jinak novinkou i v tom, že L.A. Noire se přes chválu kritiků považovalo za komerční neúspěch a pokračování se nejevilo reálně, což lze v menší míře uplatnit i na Max Payne 3 se slabším než předpokládaným odbytem. Přesto teď v podstatě zaznělo, že se k nim chystá něco dalšího.
Fiskální rok 2014, který začne 1. dubna 2013 a skončí 31. března 2014, prý pro Take 2 bude jedním z těch nejúrodnějších, co se týče růstu tržeb. Vděčit tomu budou hlavně zářijovému Grand Theft Auto 5, ale nejen jemu, uvedli. Z čehož mezi řádky vyplývá, že by se do příštího jara možná mohla stihnout i některá z těch jiných, ještě neohlášených her z "důležité pětky" pro tohoto výrobce.
Když se Karla Slatoffa na konferenci optali, proč vlastně nevypouštějí GTA častěji, například každé dva roky, jako to činí jejich konkurence (EA, UbiSoft, Activision), zopakoval známou tezi, že by to této značce ublížilo. Za tak krátkou dobu podle něj nelze vytvořit zbrusu nový herní zážitek a degradovalo by to v konečném důsledku jméno hry. Prý by klidně mohli dělat každoroční pokračování GTA, ale pak by sérii nemohli posouvat vpřed, až by o ní fanoušci eventuálně ztratili zájem a to nechtějí dopustit.