Nové informace o Skyrim
Už víte, jak se naučit řeči draků?
Dalším z papírových časopisů odhalujících fantasy RPG Elder Scrolls V: Skyrim je americký OXM, jehož nové preview se točí především okolo dialogů, kouzlení, systému soubojů a dungeonů. Abychom nezdržovali opakováním již známých informací, vybíráme pouze novinky.
Vaše postava se během hraní bude učit starodávnému jazyku draků, v němž budete moci sestavovat věty skládající se až ze tří slov. Ta se naučíte nejčastěji ze zdí v různých dungeonech a každé bude vázané na jinou schopnost: jedním slůvkem získáte schopnost zpomalovat čas, jiné třeba odmrští vašeho nepřítele do dálky. Slova se budete učit po jednom, ale pokud si zvládnete zapamatovat celou větu, kouzlo má mít větší účinek nebo delší dobu trvání.
Po vzoru konzolových mlátiček nebudou v soubojích chybět tzv. dokončovací pohyby, jimiž definitivně usmrtíte unaveného protivníka. Mezi nabídkou dokončovacích pohybů nemá chybět ten, kdy váš hrdina propíchne nepřítelův hrudník mečem. Autoři myslí i na situaci, kdy nebudete dostatečně investovat do svých zbraňových skillů - v takovém případě byste se vždy měli umět ubránit kombinací ofenzivních a obranných kouzel.
Mezi osmdesáti kouzly nebude chybět telekineze, díky níž si budete moci přitahovat předměty nebo je naopak házet po protivnících. S kouzlením souvisí i používání run, jež půjde využít jako pastí - třeba když ledovou runu nastražíte na zem a počkáte, až zmrazí příchozího nepřítele.
Článek dále zmiňuje, že ve světě Skyrimu budete moci vylézt na několik zasněžených vrcholků, které díky dynamickému generování sněhu působí vyloženě poutavě. Setkáte se také se všemi zavedenými rasami ze série Elder Scrolls a spoustou unikátních měst, vybudovaných nikoliv za pomocí assetů z Oblivionu, nýbrž výhradně s novými modely a texturami.
V podzemí na vás čeká sto dvacet dungeonů, kde se to má jen hemžit nejrůznějšími pastmi a puzzly. A konečně: soubojům s draky se prý dá vyhýbat opravdu dlouho, ale dříve či později se jim tak jako tak budete muset postavit. Tyhle střety navíc nemají být naskriptované, zvířata si totiž budou volně poletovat po herním světě a zaútočí na kohokoliv, kdo se k nim přiblíží na nebezpečně krátkou vzdálenost. Troufnete si?
The Elder Scrolls V: Skyrim vyjde letos v listopadu pro PC, PS3 a X360 - více informací v našem preview.